Finconnect-financiele-dienstverleners-Logo

Finconnect

FinConnect levert al meer dan 5 jaar laagdrempelige oplossingen voor het digitaliseren van de communicatie tussen assurantiekantoor en eindklant.

Met de standaardkoppeling vanuit DIAS wordt het mogelijk om een keur aan standaardformulieren digitaal uit te wisselen met eindklanten. Schadeformulieren, aanvraagformulieren, SEPAformulieren, UBOformulieren, Onderhoudsformulieren, enz.. De module Naverrekenen biedt vooral voor volmachtkantoren de mogelijkheid om de gegevens tbv het naverrekenen efficiënt en klantvriendelijk op te vragen.

Al meer dan 150 assurantiekantoren werken met de oplossingen van FinConnect.

Bundeling van krachten:
Onze partners hebben alle expertise in huis om samen met DIAS Software klanten te voorzien van innoverende oplossingen en betrouwbare dienstverlening. Word net als Finconnect ook partner van DIAS Software en sluit je aan bij het snelstgroeiende softwarehuis op de markt van financieel intermediairs in Nederland.

Binnen ons volmachtbedrijf, Holland Rijnland Assuradeuren, werken wij nu ruim twee jaar met FinConnect. Wij gebruiken FinConnect voor de jaarlijkse uitvraag van naverrekeningsgegevens. Dat is een omvangrijk logistiek proces. Vroeger stuurden wij onze klanten meerdere formulieren, vaak met dezelfde vragen. Met behulp van FinConnect hebben wij een slim naverrekeningsformulier gemaakt. De klant krijgt nu nog maar één formulier en beantwoordt daarmee in één keer alle voor ons relevante vragen voor zijn gehele verzekeringspakket. Dat bespaart hem, de adviseur en ons veel tijd. Met het dashboard in FinConnect hebben wij ook dagelijks inzicht in de voortgang.

Voor het offreren van zakelijke verzekeringen hebben wij een slim formulier ontwikkeld. Hiermee kunnen onze adviseurs eenvoudig antwoord geven op de risicovragen. Zo krijgen onze acceptanten op een efficiënte manier alle informatie, die zij nodig hebben om het risico te kunnen beoordelen. De adviseur vergeet niets en wij krijgen de informatie op een gestructureerde manier. Zo kunnen wij snel een goed verzekeringsvoorstel maken voor de adviseur en zijn klant!

De bij ons aangesloten adviseurs gebruiken FinConnect bij hun dagelijkse werkzaamheden. Een aantal adviseurs gebruikt de slimme formulieren, zodat klanten op een laagdrempelige manier hun schade kunnen melden. Eén van onze adviseurs heeft er zelfs voor gekozen om de formulieren ‘in te framen’ op zijn website. Ook voor regelmatig terugkerende werkzaamheden, zoals het uitvragen van een UBO-verklaring of het versturen van een inboedelwaardmeter is FinConnect een handige tool.

“Kortom, dankzij FinConnect krijgen wij op een klantvriendelijke manier snel de juiste gegevens. Hierdoor kunnen wij ons werk nog efficiënter doen!”

Mark Hogenboom, directeur Holland Rijnland Assuradeuren

Finconnect helpt u bij:


  • Digitaliseren van communicatie met uw relaties

Waarom onze klanten kiezen voor Finconnect:

  • Laagdrempelige efficiëncy
  • Volledige koppeling met DIAS
Finconnect