Soms loop je tegen initiatieven aan die zo goed zijn, dat je alle negativiteit in de wereld op slag even vergeet. Neem Intermediair Soepel van Mieke Dadema bijvoorbeeld, een nieuwe partij die schadeverzekeringen toegankelijk maakt voor mensen die, om wat voor reden dan ook, niet (goed) kunnen lezen en schrijven. Wij zijn dan ook trots en enthousiast dat wij dit initiatief de komende 2 jaar sponsoren met het beschikbaar stellen van onze softwareoplossingen DIAS Volmacht, DIAS Assurantie en het consumentenportaal voor de eindklant.

Onder andere als voormalig Directeur Volmachten bij Reaal heeft Mieke Dadema haar sporen in de wereld van schadeverzekeringen verdiend. Kennis en ervaring die zij met de intermediair Soepel inzet om schadeverzekeringen toegankelijker te maken voor laaggeletterden. Mieke: “Mensen die niet of minder goed kunnen lezen, kunnen zich vaak best goed redden in het dagelijkse leven. Maar ga je wat dieper met ze in gesprek, dan blijkt dat ze behoorlijk wat creativiteit en uithoudingsvermogen moeten hebben om een normaal leven te kunnen leiden. Ook bij het afsluiten en gebruikmaken van schadeverzekeringen lopen zij tegen belemmeringen aan die ik samen met partners op wil lossen. Simpelweg omdat iedereen een schadeverzekering moet kunnen regelen, zonder daarbij afhankelijk te zijn van iemand anders.”

Bewezen software
“Om de opstart van intermediair Soepel te realiseren, ben ik gelijk op zoek gegaan naar partners die mij hierbij financieel of met hun kennis en kunde willen helpen” gaat Mieke verder. “Een van die partners is DIAS die hun bewezen softwareplatform voor de verzekeringsbranche de komende 2 jaar gratis aan mij ter beschikking stelt. Ik ben heel blij met dit gebaar omdat ik nu niet zelf het wiel opnieuw uit hoef te vinden en mijn tijd en energie in andere zaken kan stoppen.” Samentha Roodakkers, Senior Account Manager bij DIAS is vanuit de sponsor trekker van de nieuwe samenwerking.
Samentha: “Met goede softwareoplossingen leggen verzekeringsmaatschappijen de basis voor hun dienstverlening, die aan elkaar hangt van regels. De backoffice moet voldoen aan alle marktstandaarden en verplichtingen, zonder dat je je klant daar onnodig mee lastigvalt. Zeker in het geval van de klanten van intermediair Soepel.”
Klantcontact
Mieke: “In november start de inrichting van het DIAS platform bij Intermediair Soepel en in januari gaan we live. Met DIAS verwacht ik dat we weinig tijd kwijt zijn aan administratie en dat we alle tijd die we hebben kunnen besteden aan klantcontact. Want daar is het ons uiteindelijk om te doen.”