You Sure & EMS
Als je het lef hebt om te innoveren ontstaan er mooie dingen
Tonnie van Rijn – You Sure

You Sure gaat bulkschades afhandelen met DIAS en EMS

Als je het lef hebt om te innoveren en de samenwerking opzoekt in plaats van zelf het wiel uit te vinden, dan ontstaan er mooie dingen. Dat blijkt wel uit de samenwerking tussen DIAS, EMS en het assurantiebedrijf You Sure. Deze laatste gaat dit kwartaal live met de geautomatiseerde claims afhandeling van EMS mogelijk door de integratie met DIAS.

Bulkschades afhandelen met kwaliteit en service

EMS, inmiddels vier jaar actief in de verzekeringsmarkt, biedt een cloudoplossing die verzekeringsbedrijven in staat stelt om bulkschades geautomatiseerd af te wikkelen. Op die manier blijft er meer tijd over om complexe en uitdagende schades goed en snel af te ronden. “Wij zijn inmiddels met 21 mensen. We zien niet alleen dat het lastig is om aan goede IT’ers te komen, ook zijn er steeds minder schadebehandelaars. Het werk neemt alleen maar toe, terwijl er minder handjes zijn om het af te wikkelen”, zegt Luigi van Geest, algemeen directeur van EMS. “Onze oplossing maakt het mogelijk om klanten een fantastische persoonlijke ervaring te bieden, zonder dat het ten koste gaat van kwaliteit en service.”

EMS is extensie op DIAS Software

DIAS, dat twee jaar geleden als zelfstandig bedrijf doorging onder de leiding van Fred Lingg, is een groot voorstander van samenwerken met partners: “Wij hebben met DIAS EEN een breed geïntegreerd systeem. Er is een klantportaal voor bedrijven en een adviseursportaal met o.a. premie/scenariovergelijk en een klantportaal voor particulieren. Alles is geïntegreerd met de backend, zodat één keer invoeren volstaat”, zegt Fred. “We communiceren met partners via onze uitgebreide API-structuur, zoals we nu met EMS doen.” Luigi vult aan: “Wij zijn een extensie en nadrukkelijk geen vervanging. Wij verzorgen op gestructureerde wijze de uitvraag bij verzekerden met schades en alle data en informatie die daar uitkomt, gaat terug DIAS in.”

Direct, flexibel en verrassend

“De klanttevredenheid is voor ons heel belangrijk”, vertelt Tonnie. Die moet onveranderd op een hoog niveau zijn. Het mooie aan de claimsengine van EMS is dat er continu ‘touchpoints’ zijn in de klantreis waarbij wij direct kunnen communiceren met onze klanten. Wij vragen niet wat we al weten, we vragen alleen wat we nog niet weten en dat volledig geautomatiseerd. Tijdens deze klantreis kan de klant uit de online straat stappen, ook op dat moment zijn wij flexibel en is er altijd een manier om met de klant te communiceren. Is het niet online, dan pakken we het op in een ander kanaal”, zegt Tonnie. “Onze derde pijler is dat we willen verrassen. Zo komt er bij letselschade vaak emotie kijken. Juist dan wil je dat persoonlijke contact. Dit blijft mogelijk door het systeem signalen af te laten geven. Het is en blijft mensenwerk en zo sturen wij dan bijvoorbeeld een handgeschreven kaart naar onze klant.”

Campagnes met EMS en DIAS

De claimsengine van EMS is in staat om ook op volledig gestructureerde wijze vragen te stellen over bijvoorbeeld het ontstaan van de schade. “Die informatie komt ook weer terecht in DIAS. Het is tenslotte data van de klant. Dat biedt onze klanten de mogelijkheid om op basis van deze data ook gerichte campagnes uit te sturen naar hun klanten”, zegt Luigi.

"Het zorgt voor efficiency intern en dossiers die volledig voldoen aan compliance eisen"
Tonnie van Rijn - You Sure

Voordelen voor You Sure

De voordelen om met deze integratie van de claimsengine van EMS met DIAS aan de slag te gaan, zijn volgens Tonnie legio. “Het is een gestructureerd proces wat ons in staat stelt de klantverwachtingen te managen en daarmee de klanttevredenheid op een nog hoger plan te krijgen. Het zorgt ook voor efficiency intern en dossiers die volledig voldoen aan compliance eisen. Zoals Luigi al zegt is het ook steeds lastiger om schadebehandelaars te vinden en op deze manier kunnen wij de capaciteit managen. Onze eigen schadebehandelaars krijgen op deze manier vooral te maken met meer uitdagende schades die uit het systeem vallen. Bovendien geeft de data ons inzicht in toekomstige schades, bijvoorbeeld door toedoen van seizoensinvloeden. We kunnen daardoor beter anticiperen.”

De visie van DIAS is dat het één geïntegreerd systeem biedt aan klanten en dat de samenwerking gezocht wordt met andere partners die diensten/producten aanbieden die interessant zijn voor DIAS-gebruikers. “YouSure kwam met het verzoek voor het afhandelen van bulkschades. EMS is een partij die dat aanbiedt. Wij hebben samen de koppeling gebouwd, maar zodanig dat die ook geschikt is voor andere DIAS-gebruikers. We hebben daarom de tijd genomen om het goed te doen en blijven zo trouw aan onze uitgangspunten”, vertelt Fred.