stibbemeyster-Gouda-Frank-Noomen-zakelijke-schade-inkomens-en-pensioenverzekeringen-1.jpg

‘Klantportaal is veilig en biedt inzicht in verzekeringsportefeuille’

Het klantportaal van DIAS biedt een verbeterd inzicht in de verzekeringsportefeuille. Zo kunnen we nu snel zien welke verzekeringen voor welke locaties actief zijn. Bovendien is het aanvragen of wijzigen van een verzekering nu eenvoudiger. Aan het woord is Jan Muit, controller bij De Vries en Verburg en klant van Frank Noomen, financieel adviseur bij advieskantoor Stibbemeyster.

Stibbemeyster is een zakelijk advieskantoor met zijn oorsprong bij de Adviesgroep van Gastel en richt zich vooral op MKB-bedrijven. Betrokkenheid, ervaring en opleidingsniveau van de medewerkers is waar Stibbemeyster hoog op inzet. Klanten zijn dan ook al lang klant bij het advieskantoor. “Wij maken er een sport van om de administratieve handelingen zo ‘lean’ mogelijk in te richten, zodat wij ook alle tijd aan onze klanten kunnen besteden”, zegt Noomen. “Onze medewerkers weten precies wat er bij de klant speelt.”

Frank Noomen:“De software is de backbone van ons bedrijf.”

Onze backbone

Stibbemeyster is zelf al jarenlang klant bij DIAS en zijn voorlopers. “De software is echt de backbone van ons bedrijf. Enerzijds voor het beheer, advies en schadebehandeling en anderzijds vanwege de waardevolle data die in de software staat. Daarmee zijn we in staat om gerichte acties uit te zetten naar onze klanten”, vertelt Noomen.

“Vooralsnog draait de software bij ons op een eigen server. Dat heeft voornamelijk te maken met de veiligheid. Daar staat tegenover dat dit veel van onze IT-organisatie vraagt. Inmiddels zijn de ontwikkelingen voor de cloud al zover dat wij de overstap in de nabije toekomst gaan maken. Dat gaat aanzienlijk meer gemak bieden, terwijl tegelijkertijd de kosten beheersbaar blijven in een IT-landschap dat voldoet aan de meest recente specificaties en ontwikkelingen.”

Gemak en veiligheid

Noomen is blij met zowel het adviseursportaal als het klantportaal dat DIAS in de markt heeft gezet. “Het grote voordeel is naast de realtime inzage voor de klant, het delen van documenten. Bij een schade zet de klant bijvoorbeeld direct foto’s in het klantportaal. Onze schadecoach krijgt een melding en pakt het klantdossier meteen op voor verdere actie. Bovendien gaan er deze manier aanzienlijk minder stukken via de mail. Dit lijkt gezien de ontwikkelingen in cybercrime een steeds minder geschikt kanaal voor het delen van documenten. Kortom, het klantportaal werkt efficiënter, veiliger en voorkomt dubbel werk.”

De Vries en Verburg

De Vries en Verburg is opgericht in 1986 en realiseert bouwprojecten in diverse marktsegmenten. Daarnaast is het bedrijf actief in projectontwikkeling, service & onderhoud en vastgoedbeleggingen. “Op deze manier zijn wij binnen het gehele huisvestingsproces actief”, zegt Muit. “Wij willen met onze medewerkers en partners onze klanten volledig ontzorgen. Wij willen niet de grootste, maar wel het best gewaardeerde en meest voortvarende en duurzame partner in ontwikkeling en bouwen in Nederland zijn”, klinkt het ambitieus. Het bedrijf heeft 200 werknemers en is gevestigd in Stolwijk.

Geen Excel meer

“Sinds we gebruik kunnen maken van het klantportaal bij Stibbemeyster is de efficiency omhooggegaan. Voorheen hielden we handmatig in een Excel-bestand bij welke verzekeringen actief waren op welke locatie. Bij mutaties moesten we dat elke keer weer bijwerken. Dat is nu verleden tijd. Daarnaast is het aanvragen of wijzigen van een verzekering binnen het wagenpark nu eenvoudiger doordat dit via de portal aangemaakt kan worden in plaats van via de mail. Bovendien kunnen wij nu ook de status van een (schade)dossier bekijken, dat onderhanden is bij de verzekeraar of de adviseur.”

Van transactiegericht naar adviesgericht

“Door het gebruik van het klantportaal zijn controletaken eenvoudiger uit te voeren en kunnen deze ook door Stibbemeyster uitgevoerd worden. Daarnaast zijn er meer mogelijkheden tot het verlenen van advies doordat het vergelijken van verzekeringen gemakkelijker is geworden. Kortom, er ontstaat een verschuiving van transactiegerichte samenwerking naar een meer adviesgerichte samenwerking.” Is er dan nog iets te wensen voor de toekomst? Ook die verbeteringen zijn in kaart gebracht, volgens Muit. “Samen met de ontwikkelaars van DIAS hebben we het ontwerp van de portal besproken, en ook de wensen voor de korte en langere termijn. Onze wensen zijn tijdens het ontwerpproces heel goed opgepakt. Voor de verdere ontwikkeling van het platform is het handig om nog meer integratie te zoeken met systemen. Bijvoorbeeld met de verzekeraar, zodat bij het invullen van een verzoek tot verzekeren van een nieuw voertuig direct de groene kaart gedownload kan worden. Of dat de communicatie van de portal geïntegreerd kan worden in Microsoft Teams.”

Jan Muit:
“Ze luisteren naar onze wensen en denken goed mee.”

stibbemeyster-Gouda-Jan-Muit_De-Vries-en-Verburg-Foto-2020-zakelijke-schade-inkomens-en-pensioenverzekeringen-1.jpeg

Zowel Muit als Noomen zouden DIAS zonder meer aanbevelen.
“Vooral dat er goed geluisterd wordt naar de wensen en goed wordt meegedacht is een compliment waard.”