

Sleutelstad Assuradeuren ziet toekomst rooskleurig in
Het nog jonge volmachtbedrijf Sleutelstad Assuradeuren (in 2015 opgericht) ziet een mooie toekomst aan de horizon. “Als je ziet wat we de afgelopen zes jaar hebben neergezet, dan mogen we daar trots op zijn”, zeggen de broers Wesley en Bjorn Bakvis. “Als we op deze manier doorgaan, dan hoor je ons zeker niet klagen.”
Het verzekeringsvak is de broers met de paplepel ingegoten. Zowel opa als vader werkten in de verzekeringsbranche. “Onze vader is ruim dertig jaar werkzaam geweest voor een verzekeraar en later voor een adviesbedrijf”. Zelf ben ik op mijn zeventiende het vak ingerold. Gewoon onderaan de ladder in het archief begonnen en zo doorgegroeid”, vertelt Wesley. Hetzelfde geldt min of meer ook voor Bjorn. “Waar Wesley bij Teeuwen Verzekeringen in Leiden werkte, was ik bij Zicht aan de slag. Toen Wesley mij erbij vroeg, heb ik geen moment geaarzeld.”
Ontstaan van Sleutelstad Assuradeuren
Het Leidse assurantiekantoor Teeuwen Verzekeringen had een eigen volmachtbedrijf, maar verkocht dat in 2009. “Uiteindelijk begon het toch weer te kriebelen. Als volmachtbedrijf zit je gewoon korter op de klant en kan je sneller handelen. Samen met Hein Teeuwen heb ik toen weer een nieuw volmachtbedrijf opgezet, zowel Bjorn als mijn vader erbij gehaald en in 2015 met Sleutelstad Assuradeuren gestart”, vertelt Wesley. “Vervolgens hebben we de portefeuille van Teeuwen Verzekeringen overgezet naar de volmacht en meerdere agenten aangesloten.”
DIAS het meest prettige pakket
Bjorn is verantwoordelijk voor IT- en applicatiebeheer bij het volmachtkantoor en heeft veel ervaring met meerdere assurantiepakketten opgedaan. “Uiteindelijk vond ik DIAS het meest prettige pakket om mee te werken. Bij Zicht werkten we er ook mee, ook Teeuwen Verzekeringen zat al op DIAS. Ik raakte in gesprek met een accountmanager en die vertelde mij dat er een panklare oplossing bestond voor volmachtbedrijven.”
Nieuw DIAS Adviseursportaal compleet in de cloud
Sleutelstad Assuradeuren is vanaf het begin betrokken geweest bij de bouw van het nieuwe adviseursportaal dat DIAS na de verzelfstandiging zelf ter hand nam. “Waar onder Unit4 nog gesproken werd dat het door een externe partij gebouwd zou worden, gaf Fred Lingg aan dat DIAS dat zelf ging doen. Wij zijn samen met een paar andere kantoren intensief betrokken geweest. Het oude systeem had beperkingen en was zeker toe aan een upgrade. Goed dat het compleet opnieuw in de Cloud gebouwd is”, zegt Bjorn.
DIAS Adviseursportaal bespaart tijd en voorkomt fouten
Het is volgens Wesley en Björn een grote verbetering. “Online aanvragen, offertes maken, premiesvergelijken, muteren, royeren, documenten inzien, look & feel die helemaal up to date is en alles is realtime”, zegt Bjorn. “Het allergrootste voordeel is wel dat het ons enorm veel tijd bespaart, we niet in meerdere systemen alles moeten aanpassen als er wat wijzigt. Nu is een wijziging in onze backend ook direct in het portaal verwerkt. De kans op fouten is daarmee ook aanzienlijk afgenomen en we hoeven maar één systeem te onderhouden”, zegt Wesley. “Het is echt een innovatief, nieuw portaal dat realtime communiceert.”

Overzicht en gemak
Ook voor de inmiddels vijf aangesloten agenten is het adviseursportaal een uitkomst. “Die kunnen nu veel meer dan voorheen het geval was. Het dashboard geeft direct een overzicht van alles met betrekking tot de klant, contracten, onderhanden schades, betalingen et cetera. In de toekomst kunnen alle producten ook beter vergeleken worden, niet alleen op premie maar ook op voorwaarden.” Het gemak van werken in de cloud is volgens de broers ook een groot voordeel. “We hebben de afgelopen periode gezien hoe belangrijk het is dat je vanuit welke willekeurige locatie dan ook moet kunnen werken. Doordat het in de cloud staat, worden ook de updates automatisch gedaan, de kans dat je iets kwijtraakt door een crash is ook aanzienlijk minder”, vertelt Bjorn.
“We zijn per 1 oktober live gegaan met het nieuwe portaal. Het portaal is continu in ontwikkeling en wat ik echt een groot compliment vindt aan DIAS is dat zij snel reageren op onze vragen en verzoeken tot aanpassing of aanvullingen. Er wordt echt geluisterd en vaak worden onze wensen in een volgende release al opgenomen op basis van prioriteit uiteraard”, zegt Bjorn. “Sinds de wisseling van de wacht bij DIAS is er een enorme slagkracht.”