


Vooruitstrevend
Het kantoor startte in 1987 en werkte vanaf het begin met één van de voorlopers van het huidige DIAS, namelijk ACT dat toen in handen was van Nationale-Nederlanden. “Die keuze werd door mijn vader gemaakt, mijn moeder deed de automatisering. De belangrijkste reden om toen voor ACT te kiezen was dat het pakket op dat moment al vooruitstrevend was.”
“Wij zijn een klein generalistisch kantoor en adviseren alles, behalve collectief Pensioen. We hebben geen volmachten, maar maken wel gebruik van partijen als Voogd & Voogd en SAA. Zoals gezegd bedienen we bijna 2000, voornamelijk particuliere klanten.”
Alles is gekoppeld
Het kantoor gebruikt de Assurantiemodule en maakt gebruik van allerlei andere koppelingen die door DIAS ondersteund worden, zoals de koppeling met Aplaza, mail en agenda van Outlook, maar ook widgets om met de extranetten van verzekeraars te koppelen. “We maken echt uitvoerig gebruik van alle features die de software biedt.
Zo zit in de nieuwe versie nu ook ‘document verwerking’. Door die mogelijkheid te gebruiken is het mogelijk om meerdere velden in de onderwerpregel van de mail op te nemen. Daardoor zijn de e-mailberichten niet alleen voor ons makkelijker terug te vinden, ook voor de ontvanger is direct duidelijk wat allemaal in de mail staat.
Voorheen kwam de post binnen, die maakte je open en borg je op in de verschillende mappen. Ik kan nu volledig digitaal mijn documenten rubriceren. Het bespaart veel tijd en de stukken zijn makkelijk terug te vinden. Je moet het eenmalig inregelen, dat is alles.”

Vastgeroest
“Wij maken natuurlijk al heel lang gebruik van de software en waren misschien ook wel wat vastgeroest in oude gewoontes. Ik ben wel om mij heen gaan kijken of het niet verstandig was om over te stappen naar een andere partner. Ik nam contact op met DIAS omdat ik het idee had dat ik nog lang niet alles gebruikte wat mogelijk was. Ik ben daarbij door zowel Richard als Eliëtte fantastisch geholpen.
Wij gaan nog wel onze workflows goed inrichten, waardoor onze foutenmarge zal dalen. Het is fijn dat DIAS die workflows volledig ondersteund. Onze klanten merken dat ook. We kunnen sneller reageren, onze informatie is compleet omdat we ook gestructureerd werken met notities.
Als we de klant oproepen op het scherm, zien we waar en wanneer het laatste contact is geweest en waarover. Die persoonlijke benadering vinden onze klanten ook erg prettig. Het geeft mij rust en overzicht.”