

Karis Adviesgroep is gevestigd in Beringe (Limburg). Het allround kantoor (schade, leven, hypotheken en bankzaken) telt 18 personeelsleden, waarvan het merendeel al lang in dienst is. “Wij zijn gevestigd in een kleine gemeenschap, waar we zeer bij betrokken zijn”, zegt financieel manager Gréon van der Sterren. “Wij staan voor persoonlijk contact en investeren fors in de deskundigheid van onze mensen.”
Het bedrijf is in 1972 opgericht door Jan Karis en heette toen Jan Karis Assurantiën. “Zelf ben ik in 1994 bij het bedrijf komen werken. Ik was de vijfde medewerker. Zoon Nick Karis werkte toen ook al in het bedrijf, gewoon als medewerker. Kort na de eeuwwisseling heeft hij het bedrijf volledig overgenomen.”
Het kantoor werkt al heel lang met DIAS en alle andere benamingen die de software in al die jaren heeft gehad.
Onderscheidend door selecties
Van der Sterren is enthousiast over de mogelijkheden die DIAS biedt op onder meer het maken van selecties. “Het is wel iets waar je echt voor moet gaan zitten, maar heb je het eenmaal onder de knie dan is er zo ongelooflijk veel mogelijk. Bovendien kun je veel zelf inrichten, waardoor je het pakket op maat kan maken voor je klanten. Als provinciaal kantoor, vooral gericht op particuliere relaties en klein MKB, gebruiken wij de Assurantie-module van DIAS.”, zegt Van der Sterren.
“Door het maken van de selecties op onze database kunnen wij veel gerichter onze klanten benaderen. Als wij bijvoorbeeld een bepaald type product onder de aandacht willen brengen, inventariseren wij eerst voor wie van onze klanten dat aantrekkelijk is. Daardoor schieten we niet meer met hagel en is de respons ook echt hoger geworden. Bovendien stelt DIAS ons in staat om de ontwikkelingen binnen ons eigen bedrijf goed te volgen. Het biedt veel statistische informatie waardoor je veel managementinformatie uit het systeem kunt halen.” Van der Sterren geeft aan dat het hem best wel wat tijd gekost heeft om zich het maken van selecties eigen te maken. “Ik wilde dat ook per se zelf doen, omdat dan ook het meeste blijft hangen. Als ik er toch niet uitkwam, kon ik een beroep doen op de uitstekende helpdesk. Het kost tijd, maar dan kan je je ook echt onderscheiden als kantoor. Daar doen wij het voor.”

Meer tijd voor klanten
“Doordat wij met DIAS veel efficiënter kunnen werken, betekent dat automatisch dat wij meer tijd aan onze klanten kunnen besteden. Bovendien kunnen we ze veel gerichter informatie opsturen. Ik kijk ook vol verwachting uit naar de nieuwe frontoffice die nu bijna uitgeleverd wordt. Ik denk dat het pakket daarmee nog gebruiksvriendelijker, logischer en makkelijker in gebruik wordt.”
Sinds de overname van DIAS is ons gevoel bij het bedrijf sterk verbeterd. Er zijn veel ontwikkelingen gaande, het is weer een relatief klein bedrijf dat daardoor goed bij ons past. Het is alleen nog maar gericht op de verzekeringsbranche. We zien dat oud-medewerkers weer terug op het nest komen en we hebben weer onze eigen accountmanager, ze komen naar ons toe in plaats van andersom. Dus ja, ik kan en wil DIAS van harte aanraden aan andere bedrijven.”