

Praat met André Vendrig van de Verheul Groep en je hoofd tolt van het enthousiasme dat hij uitstraalt en alles wat hij wil doen om zoveel mogelijk waarde aan zijn klanten te geven. “Alles wat we kunnen automatiseren doen we. Uiteindelijk willen wij transformeren naar een IT-organisatie aan de binnenkant en volledig menselijk aan de buitenkant, zegt Vendrig van de Verheul groep.
Voor Vendrig kan het niet snel genoeg gaan, maar hij realiseert zich dat op dit moment nog niet alles te automatiseren is zoals hij het zou willen. “Daar heb ik natuurlijk wel een oplossing voor”, lacht hij. “Op zaterdag heb ik hier tien slimme jongeren zitten die de data van Verheul verrijken, zoals toevoegen van KVK-nummers, namen toevoegen en verbeteren et cetera. Verheul heeft misschien wel 50.000 records met klantinformatie waar nog wat aan ontbreekt. Daar komen wij niet aan toe. Voor deze jongeren is het een mooi bijbaantje, zij zijn razendsnel, hebben er geen vakkennis voor nodig, krijgen van ons patat en een broodje en wellicht krijgen ze interesse in ons vak.”

Gebruiker van het eerste uur
Samenwerking Camperverzekerd
Camperverzekerd is een van de grootste adviseurs in Nederland voor het verzekeren van campers. “De eerste generatie eigenaren zijn ook zelf fervente camperaars en weten wat er speelt en leeft onder de camperbezitters. Zij behoren echt tot de top 3 van Nederland. Hun klanten zoeken online naar een nieuwe of goede tweedehands camper en willen die vervolgens ook goed verzekeren. Wij zijn een samenwerking aangegaan met Camperverzekerd en dat betekent dat zij al het advieswerk aan de voorkant doen en dat wij de verzekering in volmacht onderbrengen bij ASR, voorheen Generali”, legt Vendrig uit.
“In deze coronatijd is er een enorme toename. De camper biedt mensen vrijheid om toch op vakantie in eigen land te kunnen. Wat wij samen met Camperverzekerd in DIAS Assurantie gedaan hebben is een koppeling gebouwd, zodat we onze complete portefeuille konden overzetten naar onze volmacht. De aanvraagstraat is nu bijna volledig geautomatiseerd met DIAS Connect en DIAS Automatisch Accepteren (STE). Dat laatste staat voor Straight Through Engine. Dat levert nu, en zodadelijk nog meer, een enorme tijdwinst op. Mensen voeren hun gegevens in, er wordt een premie berekend, er vindt ook nog een compliance check plaats, we accepteren en de polis gaat via Camperverzekerd naar de klant. Alleen dat wat nog speciale aandacht behoeft, pakken we met volle aandacht handmatig op.”
Adviseren met menselijke maat
Vendrig ziet vele mogelijkheden voor DIAS Automatisch Accepteren (STE). “Ik denk eigenlijk niet aan volume wat je hiermee kan bereiken, maar vooral dat we de consument aan de knoppen kunnen zetten, zodat wij veel meer tijd krijgen om te doen waar we goed in zijn, namelijk adviseren. Voor kleinere partijen die nog heel dicht staan bij hun relatie, zoals wij, is dit een hele mooie tool. Ik zie ook mogelijkheden voor wagenparkbeheer bij onze zakelijke klanten bijvoorbeeld. Onze mensen moeten niet bezig zijn met data entry, die moeten met onze klanten bezig zijn en adviseren met de menselijke maat. Door o.a. DIAS STE in te zetten voor simpel riskproducten, krijgen ze daar aanzienlijk meer tijd voor.”

Grote ambities in Noord-Holland
Vendrig wil zijn mensen uitdaging, verantwoordelijkheid en vooral veel werkplezier bieden. “Onze mensen moeten zich ontwikkelen van MBO administratief naar HBO adviserend, hoe kunnen wij onze klanten het beste verzekeren. Het draait om advies, advies en advies. Daar willen we naar toe. We hebben grote ambities en willen in Noord-Holland Noord een toonaangevende en dominante speler zijn. Om die ambitie waar te maken, sluiten wij aan bij de Heilbron Groep. Wij kennen de eigenaren goed en we werken al jaren intensief samen op het gebied van verzuimverzekeringen. Wij wilden autonoom al groeien en met de slagkracht van Heilbron kunnen we die ambitie waarmaken.”
Volgens Vendrig past de ambitie die DIAS Software heeft, helemaal met de ambitie die de Verheul Groep heeft. “Wij willen nog meer gas geven op professionalisering. De verzekeringsbranche loopt nu nog achter op bijvoorbeeld een reisbranche als je kijkt naar automatisering, maar het gaat wel hard nu. We stappen zo meteen direct de wereld van artificial intelligence in. Het gaat sneller dan mensen kunnen inschatten. Ons huwelijk met Heilbron gaat dat nog verder versnellen.”